Top Cinci prăjituri dietetice

Sunteți la dietă și simțiți nevoia să mâncați ceva dulce, dar vă este teamă să nu puneți la loc cele câteva kilograme date jos cu mare efort?! Iată câteva rețete de prăjituri dietetice delicioase:

1. Negresă dietetică

Fotografie1464

       Este o prăjitură foarte bună și se realizează foarte ușor. Pentru o porție aveți nevoie de următoarele ingrediente: două-trei linguri de tărâțe de ovăz râșnite (făcute făină), o lingură de cacao, trei linguri de îndulcitor-pudră, 1/4 de  linguriță de praf de copt, esență de rom, vanilie sau cafea (de la Coseli), cinci linguri de lapte, un ou și un praf de sare. Opțional, puteți pune și câteva fructe goji, ca niște stafide.

        Se amestecă bine făina de ovăz cu praful de copt, cacaoa și îndulcitorul. Se adaugă esențele, oul și laptele, și se amestecă bine de tot, până devine o pastă lucioasă și fără cocoloașe. Se bagă la cuptorul cu microunde, la putere maximă pentru 4-5 minute! (nu mai mult pentru că se arde). Iese mai bună decât o negresă! Dacă vreți, puteți face și glazură din cacao, apă și îndulcitor.😉

2. Tartă cu ciocolată și aromă de citrice

   010_1

       Este o prăjitură răcoritoare, extrem de gustoasă. Pentru blat aveți nevoie de următoarele ingrediente: trei linguri de tărâțe de ovăz, două linguri de lapte praf degresat, două linguri de cacao, un ou, două linguri de îndulcitor și puțină apă sau ceai, pentru însiropare. Toppingul se realizează din: 200 gr de brânză degresată, un albuș de ou, două-trei linguri de îndulcitor, o linguriță aromă de citrice, o lingură de gelatină granulată și 30 ml de apă.

      Blatul se prepară în felul următor: Se încălzește cuptorul la 200 de grade (mediu). Se amestecă ingredientele (mai puțin îndulcitorul și apa), iar compoziția se pune pe o tavă căptușită cu hârtie de copt, astfel încât blatul să aibă o grosime de 1 cm. Se coace aproximativ 10 minute, se scoate, se rupe în bucăți și se lasă să se răcească. În final, se umflă și consistența blatului seamănă cu coliva.😀

      Pentru topping, se bate albușul de ou spumă; se încorporează brânza, îndulcitorul și esența de portocale/lămâie. Gelatina se dizolvă în 50 ml de apă, se fierbe 30 de secunde, se lasă să se răcească puțin, apoi se mixează cu compoziția anterioara, până se obține o cremă aerată.

     Se prepară siropul din apă/ceai cu două linguri de îndulcitor și esență de rom. Bucățile de blat se mărunțesc cu blenderul (sau se fărămițează cu mâna). Se pun într-o tavă de tartă, astfel încât să aibă o grosime de aproximativ 1 cm, se însiropează puțin (Blatul va mai absorbi și din cremă). Se toarnă crema de brânză peste, se pune la frigider și se servește a doua zi.

3. Pandișpan dietetic

IMG_2330 IMG_2331

        O altă prăjitură care vă ajută să vă satisfaceți pofta de dulce atunci când sunteți la regim este pandișpanul. Pentru o porție ca cea din imagini aveți nevoie de următoarele ingrediente: 10 albușuri de ou, patru gălbenușuri, 10 linguri îndulcitor-parf, 100 ml de iaurt degresat (0% grăsime), opt linguri de tărâțe de ovăz făcute făină, esență de vanilie sau de rom, un plic de praf de copt ( Dr Q) și cacao (Dr Q).

      Pandișpanul se realizează, de asemenea, foarte ușor. Se bat albușurile spumă. Se freacă gălbenușurile cu îndulcitorul, iaurtul și esența, până iese o pastă omogenă. Se pune amestecul obținut peste albușul bătut spumă, folosind un tel, cu mișcări ușoare, de jos în sus. Apoi se amestecă făina din tărâțe și praful de copt, și se pun peste restul compoziției, având grijă să nu se facă cocoloașe. Se adaugă, la final, și pliculețul de cacao. Se bagă compoziția în cuptorul încins și se lasă la foc mijlociu 35-40 de minute.

4. Ruladă de cacao cu urdă și iaurt

Imagine000002 Imagine000044

     Pentru blatul acestei prăjituri delicioase, aveți nevoie de: două linguri de tărâțe, două linguri de amidon Gustin de la Dr. Oetker, două ouă, 10 pastile de îndulcitor pisate, jumătate de plic de praf de copt și o lingură rasă de cacao de la Dr. Oetker. Umplutura se face din: 200 gr de iaurt dietetic, 200 gr de urdă dietetică, cinci pastile de îndulcitor și jumătate de sticluță de esență de rom.

    Această ruladă se prepară foarte ușor. Pentru blat, se bat albușurile spumă, se adaugă îndulcitorul și se bat din nou. Apoi se pun gălbenușurile și tărâțele amestecate cu amidonul, praful de copt și cacao. Într-o tavă se pune folie de aluminiu, peste care se toarnă compoziția și se bagă în cuptorul deja încălzit. Între timp se face umplutura: se amestecă iaurtul cu urda dietetică, înducitorul și puțină esență de rom. În 15 minute se scoate blatul de la cuptor și se lasă puțin să răsufle. Apoi se pune compoziția peste el și se rulează.

5. Ruladă cu brânză de vaci și ness

P1050929 P1050931

      Pentru două porții de ruladă aveți nevoie de următoarele ingrediente: trei ouă, două linguri de amidon, două linguri de făină din tărâțe de ovăz, îndulcitor praf și lichid, câteva picături de esență de vanilie, ness, trei linguri de lapte degresat, un pachet de brânză de vaci -0,2% grăsime (250 gr).

       Mod de preparare: Se bat albușurile cu puțină sare, se adaugă gălbenușurile, apoi patru linguri de îndulcitor pulbere, o lingură de făină din tărâțe de ovăz și două linguri de amidon. Se toarnă compoziția în tavă, pe hârtie de copt și se coace 10 minute la 170 de grade. Se scoate din cuptor, se rulează împreună cu hârtia de copt. Se prepară crema, amestecând brânza cu îndulcitor lichid, esență de vanilie, ness, după gust, și o lingură de făină din tărâțe de ovăz, încălzită cu trei linguri de lapte. Se umple rulada, se rulează la loc și se poate consuma imediat.

Sursa: dietadukan.ro

       Alexandra Capotă